منوی اصلی

پیوندها

president

سامانه ارتباطی 137

137 logo

تبلیغات

ورود کاربران

آمار بازدیدکنندگان سایت

2045066
امروز
دیروز
هفته جاری
ماه جاری
ماه گذشته
بازدید کل
230
850
1080
37547
62637
2045066

امروز: دوشنبه، 03 مهر 1396

واحد درآمد

واحد درآمد یکی از مهم ترين و حساس ترين زير مجموعه ها در نهاد شهرداری می باشد. با توجه به حساسیت بسیار و اهمیت بالایی که فعالیت این واحد  چه در جهت خدمت رسانی سریع و مناسب به متقاضیان محترم و چه در جهت ایفای نقش موثر در تامین هزینه های فعالیت های عمرانی و خدماتی شهرداری دارا مي باشد, پرسنل این واحد  تمامی سعی و تلاش خویش را در جهت انجام دقيق وظايف محوله به كار مي برند. با توجه به حجم سنگین هزینه های مربوط به انجام وظایف قانونی شهرداری ها در اجرای پروژه های عظیم عمرانی و خدماتی و نیز با در نظر گرفتن این نکته که درطول سالیان گذشته و به استناد تبصره بودجه سال 1362 کشور، بطور تدریجی کمکهای دولتی به شهرداریها قطع گردیده است، کارکنان واحد  درآمد شهرداری وظیفه خطیری را در زمينه وصول به موقع درآمدهای پيش بيني نشده و تأمين هزينه ها به عهده دارند. بنابراین مدیریت درآمد موفقیت خود را در ایفای وظیفه ،اولا مدیون همکاری و تشریک مساعی همه شهروندان و سپس یاری و کمک دیگر دوایر شهرداری می داند.

شرح عملکرد واحد درآمد  :

ü     برنامه ریزی و اقدام لازم به منظـور وصـول تعرفه مصوب درآمدها و عوارض شهـرداری اعم از عوارض محلی و خدمات شهری و سایر درآمد ها و نگهداری حساب اقلام مختلف تعرفه های مذکور

ü     برنامه ریزی به منظور مطالعه و پیشنهاد منابع جدید و بازنگری منابع درآمد

ü     پیشنهاد دستورالعمل و اخذ مصوبه به منظور ایجاد تسهیلات لازم جهت مودیان تعرفه های مصوب عوارض

ü     اتخاذ تدابیر لازم به منظور تشخیص و استیفای حقوق شهرداری به حیطه وصول درآوردن بدهی معوقه مودیان

ü     برنامه ریزی به منظور شناسایی نقاط ضعف عملیات مرتبط با وصول عوارض و درآمدها در شهرداری

ü     نظارت بر جذب و وصول عوارض و درآمدهای وصولی و اتخاذ تدابیر لازم برای جذب و وصول کامل و به موقع آنها

ü     تشکیل کمیسیونهای مرتبط با جذب عوارض و درآمدهای مرتبط مانند : کمیته درآمد ، کمیته سرمایه گذاری ، کمیسیون ماده 77

ü     پیگیری مصوبات کمیسیون ها ، وصول مصوبات و  انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری

ü     انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق

ü     تهیه دفترچه عوارض محلی ، خدمات شهری و تبصره 11 و پیگیری تصویب آن

وظایف  کلی :

ü     پیگیری و اتخاذ تدابیر به منظور ایفای حقوق شهرداری

ü     برنامه ریزی و هماهنگی و کنترل امور مربوط به درآمد های عمومی

ü     نظارت و وصول عوارض ساختمانی

ü     انجام کلیه محاسبات مربوط به پرونده های شهرسازی ، ماده صد و ....

ü     صدور کلیه فیش های مربوط به پرونده های شهرسازی ، ماده صد و ...

ü     بررسی و شناسایی منابع جدید درآمد زا

ü     ارائه و پیگیری مطالبات شهرداری از سازمانها و ادارات

ü     تایید و تثبیت وصولی ها در نرم افزار سیستمی

ü     تنظیم ، مغایرت گیری و  ارائه آمار درآمدی بصورت روزانه

ü     پیگیری چکهای برگشتی و اخذ عوارض از بدهکاران شهرداری

ü     انجام مراحل تخفیف و تقسیط پرونده ها

ü     نگهداری و وصول اسناد دریافتنی شهرداری

درآمد شهرداري ها به شش طبقه به شرح زير تقسيم مي شود.

1.       درآمد هاي ناشي از عوارض عمومي ( درآمدهاي مستمر )

2.       درآمدهاي ناشي از عوارض اختصاصي.

3.       بهاء خدمات و درآمدهاي موسسات انتفاعي شهرداري .

4.       درآمد حاصله از وجوه و اموال شهرداري.

5.       كمك هاي اعطايي دولت و سازمانهاي دولتي .

6.       اعانات و كمك هاي اهدائي اشخاص و سازمان هاي خصوصي و اموال و دارايي هايي كه به طور اتفاقي يا به موجب قانون به شهرداري تعلق مي گيرد.

تصویر تصادفی

h12.jpg

شهردار

pic002

ارتباط با شهردار

captcha
بارگذاری مجدد

تقویم روز

اوقات شرعی

تبلیغات

بازديد از پرتال شهرداري